Omega-3 helsegevinst

Hjertets Helse

En mengde studier viser at omega-3 har en evne til å bekjempe arteriosklerose og styrke hjertet. Vitenskapsmenn har anslått at dersom man tar tilstrekkelig dose med omega-3 hver dag reduseres risikoen for plutselig dødsfall som følge av hjertesvikt med så mye som 90 %.

Leddplager

Som naturens kraftigste betennelsesdemper kan omega-3 bidra til en betydelig forbedring i ledd plager. Riktig daglig dose med omega-3 vil bidra til økt mobilitet og mindre smerter. Etter bare to til tre måneders daglig bruk vil mange kunne bevege seg helt fritt og helt uten ubehag og smerter.

Humør

Med omega-3 i ditt daglige kosthold vil du se lysere på tilværelsen. Studier har vist betydelig forbedring hos mennesker med depresjoner og andre mentaleplager. Generelt vil en daglig dose omega-3 bidra til at du føler deg mindre stresset og bedre rustet til å møte hverdagens utfordringer.

Forbrenning

Omega-3 er en viktig byggekloss i arbeidet med å bevare riktig og sunn kroppsvekt. Oljen bidrar til å dempe appetitten og øke forbrenningen. Du må ta riktig dose med det gode fettet for å bli kvitt det dårlige fettet, dermed blir det lettere å passe vekten.

Kvinners helse

Omega-3 bør være enhvers dame beste venn. Forskning har vist at omega-3 hjelper kvinner som er gravide, har smertefull menstruasjon eller problemer i overgangsalderen. Riktig dose sørger for å bekjempe mange potensielle lidelser.

Diabetes

Omega-3 kan ofte bidra til å forbedre mange av de underliggende årsakene til diabetes og konsekvensene av disse. I ulike studier er det påvist at omega-3 senker triglyseridene, gjør blodårene mindre rigide og bedrer insulintoleransen.

Hud

Omega-3 er fantastisk for kroppens største organ – huden. Den hjelper til med å forhindre solbrenthet, redusere plagene forbundet med en lang rekke hudsykdommer og utslett. Omega-3 bidrar til at huden gjenvinner sin elastisitet og ungdomlige preg

Konsentrasjon og sosiale ferdigheter

En lang rekke studier viser at omega-3 gir barn med adferdsproblem og konsentrasjonsvanskeligheter en betydelig bedre hverdag. Omega-3 bidrar til økt fokus, roligere oppførsel og bedret sosial adferd. Omega-3 bidrar dessuten til å bygge hjernen under de første viktige årene av livet.